
انواع بازاریابی : ۹۱ – بازاریابی چند فرهنگی (Multicultural Marketing)
نوع چند فرهنگی نام دیگری برای نوع فرهنگی است [شماره ۴۱]، نوع متنوع [شماره ۵۱] یا نوع قومی [شماره ۵۸].
این یک ایده است که در صورت ایجاد کمپینهایی برای فرهنگهای مختلف، شرکتها موفقیت بیشتری خواهند داشت.
انواع بازاریابی : ۹۲ – بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing)
نوع چند سطحی راهی برای کسب درآمد از طریق فروش محصولات است و مصرف کنندگان را جذب همین کار میکند.
همچنین به نام نوع شبکهای [شماره ۹۴]، نوع چند سطحی بیشتر یک مدل تجاری است تا یک استراتژی مشهور است.
هدف این است که در این جریان درآمد ایجاد شود.
در حالت ایده آل، سود حاصل از فروش مستقیم محصول، از طریق شبکهای از افراد در یک تیم بهدست میآید.
[اعضای تیم بسته به اینکه در کدام سطح قرار بگیرند از درآمد متفاوت برخوردارند، اما میتوانند تیمهای خود را نیز ایجاد کنند]
انواع بازاریابی : ۹۳ – بازاریابی بومی (Native Marketing)
معمولاً بهصورت آنلاین است، نوع بومی هر نوع تبلیغی است که مطابق با ظاهر و نوع قالب رسانهای به شکل بومی است.
انواع بازاریابی : ۹۴ – بازاریابی شبکهای (Network Marketing)
نوع شبکهای یک استراتژی بازاریابی است که هدف آن تولید درآمد از فروش کالاها به مشتریان است، همچنین با ایجاد تیمی از افراد تحت حمایت شما نیز انجام میشود.
نوع شبکهای نام دیگری برای بازاریابی چند سطحی است [شماره ۹۲].
انواع بازاریابی : ۹۵ – نوروم مارکتینگ (Neuro Marketing)
نوع عصبی مطالعه چگونگی واکنش مغز ما به اشکال مختلف بازاریابی [با هدف مؤثرتر کردن بازاریابی] است.
انواع بازاریابی : ۹۶ – بازاریابی رسانهای جدید (New Media Marketing)
نوع رسانهای جدید از طریق آخرین نوع رسانههای جمعی بازاریابی میکند.
اینکه آیا ما در مورد روندهای آنلاین، رسانههای اجتماعی یا تبلیغات دیجیتال صحبت میکنیم، نوع رسانهای جدید پذیرای فناوری است.
انواع بازاریابی : ۹۷ – بازاریابی خبرنامه (Newsletter Marketing)
نوع خبرنامه در حال تبلیغ شرکت شما از طریق ایمیل است.
در این نوع بازاریابی با استفاده از روش های مختلف بعد از اینکه کاربر را متقاعد کردید که در خبرنامه شما ثبت نام کند می توانید در دسته بندی های مختلف بر اساس نوع خبرنامه های خود قرار دهید تا ایمیل های مربوط به درخواست انها برایشان ارسال گردد.
انواع بازاریابی : ۹۸ – بازاریابی با بهترین قدم بعدی (Next-Best-Action Marketing)
نوع با بهترین قدم یعنی شما آنچه را به مشتری ارائه دادهاید باید دارای محل و پاسخ مناسبی در اقدام بعدی باشد.
نکته این است که، همه ما فقط به یک معامله رسیدگی کردهایم تا چیزی یکسان ارائه شود.
اگر یک بار گفتیم، آیا اکنون چیزی تغییر کرده است؟
و پاسخ ما این بود که نه، احتمالاً اینطور نیست، بنابراین، شرکتهایی که بارها و بارها همان کارها را به همان روش تبلیغ میکنند، وقت همه را هدر میدهند.
نوع بهترین قدم با هدف حل این مسئله است.
برخی از شرکتها با ایجاد هوشمندانه بر روی اطلاعات موجود، میتوانند چیزی مناسبتر ارائه دهند.
انواع بازاریابی : ۹۹ – بازاریابی طاقچه (Niche Marketing)
شرکتها چه هنگامی از نوع طاقچه استفاده میکنند؟
هنگامی که در بازار کالایی یا خدماتی را مشاهده میکنند که فقط برای مخاطب خاص اعمال شود، از بازاریابی طاقچه استفاده میکنند.
یک محصول خوب در بازار طاقچه معمولاً میتواند در بازار انبوه درآمد بیشتری از قیمت متوسط داشته باشد.
انواع بازاریابی : ۱۰۰ – بازاریابی غیر سنتی ( Non-Traditional Marketing)
نوع غیر سنتی در مورد این است که جرات دارد با استراتژیهای بازاریابی شما متفاوت باشد و کاملاً خارج از عرف عمل میکند.
این رویکرد ریسکپذیر است، اما میتواند سبب پس انداز بیشتر شود.

انواع بازاریابی : ۱۰۱ – بازاریابی توهینآمیز (Offensive Marketing)
نوع توهین آمیز غالباً غیر اخلاقی، هنگامی اتفاق می افتد که یک برند به نقاط ضعف یک رقیب حمله کند و نقاط قوت خود را برجسته کند.
مطمئناً شرکتهای کاملاً واقعی نمیتوانند رقبای خاص خود را کنار بگذارند، بنابراین آنها معمولاً این کار را به صورت دورانی انجام میدهند.
انواع بازاریابی : ۱۰۲ – بازاریابی آفلاین (Offline Marketing)
نوع آفلاین، که به دور از اینترنت اتفاق می افتد، مواردی مانند صحبت در مورد تبلیغات تلویزیونی، تابلوهای تبلیغاتی، تبلیغات رادیویی، آگهیهای تبلیغاتی یا استفاده از روزنامهها است.
انواع بازاریابی : ۱۰۳ – بازاریابی فرد به فرد (One-To-One Marketing)
نوع فرد به فرد، که به طور مستقیم و مستقل با مشتری تعامل دارد.
مشاغلی که از نوع فردبهفرد استفاده میکنند، معتقدند پیامهای نوع شخصی که بهموازات ارسال میشوند، بهتر هستند، وفاداری بیشتری به مشتری میدهند.
انواع بازاریابی : ۱۰۴ – بازاریابی آنلاین (Online Marketing)
نوع آنلاین، که بهصورت آنلاین صورت میگیرد.
از ایمیل تا وب سایت، رسانههای اجتماعی گرفته تا مطبوعات، همه این موارد آنلاین هستند.
نوع آنلاین همان چیزی است که نوع اینترنتی [شماره ۸۴] نامیده میشود.
انواع بازاریابی : ۱۰۵ – بازاریابی سازمانی (Organization Marketing)
این رشته برای ایجاد، حفظ یا تغییر افکار عمومی یک سازمان ارائه میشود.
انواع بازاریابی : ۱۰۶ – بازاریابی برون مرزی (Outbound Marketing)
نوع برون مرزی، بازاریابان محصول یا خدماتی را برای افرادی که به دنبال خرید کالایی مخصوص هستند در خارج از کشور، ترویج میکند.
نوع برونمرزی برخلاف نوع ورودی یا درون مرزی است. [شماره 75].
انواع بازاریابی : ۱۰۷ – بازاریابی در فضای باز (Outdoor Marketing)
نوع فضای باز، هر نوع بازاریابی است که در خارج از یک فضا و در یک محیط خاص ایجاد میشود.
انواع بازاریابی : ۱۰۸ – بازاریابی خارج از خانه (Out-of-Home Marketing)
نوع خارج از خانه تبلیغاتی است که به طور خاص برای دستیابی به مشتریان در زمان حضور در خانه طراحی نشده است بلکه در فضایی باز و خارج از خانه صورت میگیرد. [شماره ۱۰۷].
انواع بازاریابی : ۱۰۹ – بازاریابی مشارکت (Partnership Marketing)
نوع شخصی مربوط به همکاری با یک شخص یا تجارت است زیرا آنها با منطقهای از بازار که شما علاقهمند به فروش در آن هستید، رابطه دارند.
با همکاری با این شخص، شما میتوانید نام تجاری خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید.
همچنین به عنوان نوع وابستگی شناخته میشود [شماره 5].
انواع بازاریابی : ۱۱۰ – بازاریابی [PPC] کلیکی یا پرداخت با هر کلیک (Pay-Per-Click Marketing)
این نوعی از تبلیغات دیجیتالی است که هر بار که شخصی روی تبلیغ خود کلیک میکند [صرفنظر از اقدامات بعدی انجامشده]، هزینه برای تبلیغ مورد مدنظر را کسر میکند.
در این نوع بازاریابی شما بابت هر کلیکی که بر روی تبلیغ شما انجام میشود هزینه پرداخت می کنید و نه فقط برای مشاهده تبیلغ.

انواع بازاریابی : ۱۱۱ – بازاریابی عملکرد (Performance Marketing)
نوع عملکرد بازاریابی دیجیتالی است که تنها با ارائه نتیجه بهدست آمده، هزینههای کسب و کار را تعیین میکند.
بسته به آنچه یک شرکت میخواهد، هزینهها اندازهگیری میشوند، نوع عملکرد در مورد تعداد فروش، کلیک و برداشت است.
انواع بازاریابی : ۱۱۲ – بازاریابی اجازهای (Permission Marketing)
نوع اجازهای، فروش کالاها و خدمات به شخصی است که به طور خاص [از قبل] موافقت کرده است تا اطلاعات بازاریابی را دریافت کند.
شرکتها بهوضوح قادر به فروش چیزهای بیشتری به افرادی خواهند بود که برای فروش آزاد هستند، اما مسئله این است که نوع اجازهای یکی از مقیاسهای اصلی است.
انواع بازاریابی : ۱۱۳ – بازاریابی فردی ( Person Marketing)
هدف از نوع فردی ایجاد، حفظ یا تغییر افکار عمومی شخصی است.
بهطور خاص، این استراتژی برای ترویج افراد مشهور، سیاستمداران و شخصیتهای ورزشی استفاده میشود.
انواع بازاریابی : ۱۱۴ – بازاریابی شخصی ( Personalized Marketing)
درست همانطور که به نظر میرسد، نوع شخصی در ایجاد پیامهای تبلیغاتی برای مشتریان ایجاد میشود.
این منطق که هرچه تجارت با شخص بیشتر مرتبط باشد شانس فروش بیشتر میشود.
شکی نیست که نوع شخصی یکی از انواع بازاریابی مؤثر است.
انواع بازاریابی : ۱۱۵ – بازاریابی ترویجی (Persuasion Marketing)
نوع ترغیب یا ترویجی، که ازآنچه در مورد روانشناسی انسان میدانیم استفاده میکند تا نحوه احساس ما نسبت به چیزهایی را دستکاری کند.
درنهایت، مهم نیست که چه کالایی را، مردم خریداری میکنند.
یکی از انواع بازاریابی که دقیقاً درک میکند که چگونه انسان فکر میکند و بیشتر تأثیر خود را بر فروش ارائه میدهد.
انواع بازاریابی : ۱۱۶ – بازاریابی بشردوستانه یا خیرخواهانه (Philanthropic Marketing)
بسیاری از شرکتها بهصورت خیرخواهانه عمل میکنند، و نوع خیرخواهانه از این تعهد استفاده میکند تا اساساً نمایه و جایگاه خود را در بین مشتریان فعلی و آینده نگر بالا ببرد.
انواع بازاریابی : ۱۱۷ – بازاریابی مکانی (Place marketing)
بازاریابی برای ایجاد، حفظ یا تغییر افکار عمومی در یک مکان خاص است.
انواع بازاریابی : ۱۱۸ – بازاریابی نقطه فروش (Point-Of-Sale Marketing)
نوع نقطه فروش، استراتژی افزایش فروش در زمان دقیقی است که شخصی چیزی را خریداری میکند.
این مورد در بالاترین نقطه فروش رخ میدهد و به علائم تجاری، نمایش کالاها و پیشنهادت خوب نیاز دارد.
انواع بازاریابی : ۱۱۹ – بازاریابی پس از کلیک (Post-Click Marketing)
نوع پس از کلیک نوعی است که بازدیدکنندگان وب سایت را پس از کلیک بر روی تبلیغات آنلاین، درگیر میکند.
بازاریابهای دیجیتال بر روی تعداد کلیکهایی که میتوانند ایجاد کنند وسواس دارند.
این معیاری است که حتی تبلیغکنندگان برتر تمایل دارند آن را اندازه بگیرند.
انواع بازاریابی : ۱۲۰ – بازاریابی روابط عمومی (PR Marketing)
نوع روابط عمومی برای افزایش آگاهی از برند یا محصول با رسانهها همکاری میکند.

انواع بازاریابی : ۱۲۱ – بازاریابی محصول (Product Marketing)
نوع محصول نوعی است که سعی در افزایش تقاضا و استفاده از یک محصول دارد.
انواع بازاریابی : ۱۲۲ – بازاریابی تبلیغاتی ( Promotional Marketing)
نوع تبلیغاتی، هدفش این است که دلایل دیگری برای خرید یک محصول یا خدمات به مشتریان ارائه دهد.
استراتژیهای بازاریابی معمولی تبلیغاتی شامل مسابقات، ارائه هزینهها، تخفیفها و نمونهها است.
انواع بازاریابی : ۱۲۳ – بازاریابی مجاورتی ( Proximity Marketing)
نوع مجاورتی زمانی صورت میگیرد که شرکتها قادر به برقراری ارتباط با مصرف کنندگان در مجاورت همدیگر هستند.
این نوع، از فناوری موقعیت مکانی [مانند بلوتوث یا وای فای] استفاده میکند و به شرکتها اجازه میدهد در صورت داشتن یک دستگاه قابل حمل [مانند تلفن هوشمند] با مردم ارتباط برقرار کنند.
انواع بازاریابی : ۱۲۴ – بازاریابی کششی ( Pull Marketing)
نوع کششی، که منجر به ایجاد شیوهای غیرتهاجمی میشود.
برخلاف نوع فشار [شماره ۱۲۵] است.
انواع بازاریابی : ۱۲۵ – بازاریابی فشار (Push Marketing)
نوع تحت فشار یک استراتژی پرخاشگرانه و سرزده است که یک محصول یا خدمات را به مخاطبی سوق میدهد که شاید قبلاً از آن آگاه نبوده است.
بر خلاف نوع کششی است [شماره ۱۲۴].
انواع بازاریابی : ۱۲۶ – بازاریابی در زمان واقعی (Real-Time Marketing)
این نوع در زمان واقعی هر استراتژی است که از اطلاعات به روز استفاده میکند.
شما نمیتوانید برای بازاریابی در زمان واقعی برنامهریزی کنید.
در عوض، استراتژی نوع در زمان واقعی باید بر روندهای فعلی متمرکز شود.
انواع بازاریابی : ۱۲۷ – بازاریابی ارجاعی (Referral Marketing)
نوع ارجاعی با استفاده از مشتری موجود به ایجاد مشتری جدید میپردازد.
همچنین به عنوان نوع دهان به دهان [شماره ۱۶۲] شناخته میشود، نوع ارجاعی بسیار قدرتمند است، و موفقیت قابل پیشبینی را به همراه دارد.
انواع بازاریابی : ۱۲۸ – بازاریابی رابطهای (Relationship Marketing)
نوع رابطهای مربوط به برقراری، حفظ و پرورش روابط با مصرفکنندگان است.
یک نمایش بلندمدت است که بیشتر به جای دستیابی، روی وفاداری و تعامل مشتری تمرکز دارد.
منطق نوع رابطهای این است که باعث تکرار مشتری، درآمد بیشتری از فروش یک طرفه کسب خواهد شد.
همچنین نشان میدهد که نگهداری مشتریها بسیار رضایتبخش تر از جذب مشتری جدید است.
انواع بازاریابی : ۱۲۹ – بازاریابی مجدد (Re Marketing)
این نوع به شرکتها کمک میکند با افرادی که قبلاً از یک وب سایت بازدید کردهاند، ارتباط برقرار کنند.
این نوع بسیار قدرتمند است زیرا اگر کسی قبلاً در یک وبسایت حضورداشته باشد، آنها مستعد خرد از شما هستند.
به عبارت دیگر، آنها چشماندازهای بسیار عالی از یک مشتری خواهند بود.
حتماً بخوانید! دلیل نیاز شما به استراتژی بازاریابی محتوایی چیست؟
انواع بازاریابی : ۱۳۰ – بازاریابی پاسخگویی (Reply Marketing)
نوع پاسخگویی، نوعی است که باعث میشود افراد اگر میخواهند از یک پیشنهاد استفاده کنند سریع به آن پیشنهاد پاسخ دهند.

۱۳۱ – بازاریابی خرده فروشی (Retail Marketing)
نوع خرده فروشی ارتقاء کالاها و خدمات در یک محیط خردهفروشی است.
اینیک اصطلاح بسیار گسترده است که شامل نام تجاری، قیمت گذاری، بسته بندی و تبلیغات میشود.
نوع خرده فروشی نام دیگری برای نوع خریداران است [شماره ۱۴۰].
۱۳۲ – بازاریابی معکوس (Reverse Marketing)
نوع معکوس به جای اینکه به طور فعال یک برند، محصول یا خدمات خاص را تبلیغ کند، هدف این است که مردم را ترغیب کند تا به دنبال کسب و کار، محصول یا خدمات مورد نظر خود باشند.
بهعبارتدیگر، نوع معکوس برای متقاعد کردن کسی برای خرید چیزی وجود ندارد.
در عوض، باعث جلب علاقه فرد میشود.
۱۳۳ – بازاریابی کمبود (Scarcity Marketing)
نوع کمبود نوعی است، مبتنی بر اصل روانشناختی است که مردم میخواهند آنچه را که دشوار است بهدست آورند.
فروشگاهها همیشه فروش کالایی رادارند که بهزودی بهپایان میرسد.
یا آنها تخفیفهایی را ارائه میدهند که در تاریخ معینی منقضی میشوند.
برخی فقط بر روی محصولات محدودی تمرکز میکنند.
۱۳۴ – بازاریابی علمی (Scientific Marketing)
نوع علمی نظم و انضباط در بهبود ROI با تجزیهوتحلیل و آزمایش دادهها و آمارهای بازار است.
۱۳۵ – بازاریابی فصلی (Seasonal Marketing)
نوع فصلی، محصولات یا خدمات در فصلهای معینی از سال است.
میتواند کریسمس، عید پاک باشد، اما بازاریابی فصلی لزوماً با یک رویداد رسمی مطابقت ندارد و تنها در برخی از زمانها انجام میشود.
۱۳۶ – سرچ مارکتینگ ( Search Marketing)
سرچ ماکتینگ باعث ایجاد ترافیک میشود و منجر به حضور در نتایج موتورهای جستجو خواهد شد.
سرچ مارکتینگ میتواند از استراتژیهای رایگان یا پولی استفاده کند.
اگر تکنیکهای بهینه سازی [یا SEO] موتور جستجوگر را اجرا کنید، تاکتیکهای بازاریابی هزینهای ندارد.
گزینه دیگر پرداخت به موتورهای جستجوگر برای تبلیغ در موقعیتهای بالقوه پرسود به صورت آنلاین است.
مثلاً در این نوع بازاریابی شما می توانید روی سئو سایت خود کار کنید.
کاربران سایت خود را ترقیب کنید تا در موتور های جستجو یک کلمه را جستجو کنند و در نهایت بعد از دیدن سایت شما روی ان کلیک کنند.
و یا با پرداخت هزینه به موتو های جستجو مانند گوگل از سرویس گوگل ادز برای نمایش تبلیغات شما بر اسا کلیک روی تبلیغ در صفحات سرچ گوگل، برنامه های موبایلی گوگل و اپ استور گوگل تبلیغات شما را نمایش دهد.
۱۳۷ – خود بازاریابی ( Self Marketing)
خود بازاریابی فرآیند ارتقاء یک شخص است تا یک محصول.
این نوع یکی دیگر از انواع بازاریابی بسیار کارآمد است، زیرا فرد بیشتر از یک برند میتواند از شخصی که میشناسد و به او اعتماد دارد خریداری کند.
۱۳۸ بازاریابی خدمات (Services Marketing)
بازاریابی به ۲ حوزه، کالاها [شماره ۷۰] و خدمات تقسیم میشود.
اساساً، نوع خدمات، هر روش بازاریابی است که در یک صنعت مبتنی بر خدمات کاربرد دارد.
اما اصطلاح خدمات بسیار گسترده است.
منظور از صنعت خدمات، منظور هر مکانی است که خدمات را از یک طرف به طرف دیگر ارائه میدهد.
این امر میتواند از طریق بانکی، حسابداری و خرده فروشی، از طریق بهینه سازی موتور جستجو، نوشتن کپی رایتینگ و تبلیغات باشد.
۱۳۹ – بازاریابی سایهای (Shadow Marketing)
اگر نمیتوانید برای زیبا کردن یک بروشور وقت بگذارید، شاید مجبور شوید کار را باعجله انجام دهید.
شاید به منابع کافی دسترسی نداشته باشید، بنابراین به جای اینکه آثار هنری شیک را در بروشور خود درج کنید، از تصاویر با کیفیت پایین استفاده میکنید.
شاید مجبور شوید به تاکتیکهای زیرکانهتر متوسل شوید.
اگر یک بروشور خوب به صورت آنلاین دیدهاید، میتوانید آن را کپی کنید؟
۱۴۰ – بازاریابی خریدار (Shopper Marketing)
نوع خریدار هنر تبلیغ کالاها یا خدمات در یک محیط خرده فروشی است.
در حقیقت همان نوع خرده فروشی است [شماره ۱۲۷].

۱۴۱ – بازاریابی اسلحه ( Shotgun Marketing)
یکی دیگر از انواع بازاریابی اسلحه تئوری است که برای بیشتر افراد ارائه میشود.
این اصطلاح دیگری برای نوع انبوه است [شماره ۸۹].
نوع اسلحه معمولاً تعداد زیادی از افراد را به خود جلب میکند، اما آنها معمولاً از کیفیت پایینتری برخوردار هستند.
۱۴۲ – بازاریابی اجتماعی (Social Marketing)
نوع اجتماعی فعالیتهای بازاریابانی است که قصد دارند افراد را تحت تأثیر قرار دهند تا اقدامی انجام دهند که هم به نفع خودشان باشد و هم برای جوامعی که در آن زندگی میکنند سود آور باشد.
۱۴۳ – بازاریابی رسانههای اجتماعی (Social Media Marketing)
همانطور که احتمالاً انتظار دارید، نوع رسانههای اجتماعی تجارت خود را از طریق یک یا چند سیستم عامل رسانه اجتماعی بازاریابی میکند.
برای برخی از شرکتها، ممکن است به معنای تبلیغ محصولات یا خدمات در رسانههای اجتماعی باشد.
اما برای سایرین، این امر میتواند بیشتر در مورد ایجاد ترافیک و معرفی برند باشد.
بازاریابی شبکه های اجتماعی خود می تواند یک کمپین بر اساس انواع بازاریابی باشد.
۱۴۴ – بازاریابی ورزشی (Sports Marketing)
یک کمپین نوع ورزشی حول محور استفاده از یک رویداد ورزشی یا تیمی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات میچرخد.
بسیاری از ورزشها جذابیت گسترده جهانی دارند که به نوبه خود میتواند بر روی فروش تأثیر بگذارد.
۱۴۵ – بازاریابی مخفی کاری (Stealth Marketing)
نوع مخفی کاری چیزی را برای شخص تبلیغ میکند، بدون اینکه متوجه شود که به بازار عرضه شده است.
این یک استراتژی کم هزینه است که میتواند برای یک تجارت واقعاً ارزشمند باشد، اما مسئله این است که در نوع مخفی کاری اصول اخلاقی باید رعایت شود.
۱۴۶ – بازاریابی خیابانی (Street Marketing)
نوع خیابانی همه چیز مربوط به تبلیغات محصولات به روشهای غیر متعارف در اماکن عمومی است.
این یکی از انواع بازاریابی عالی برای جلب توجه و تقویت برندینگ است.
۱۴۷ – بازاریابی همزمان ( Synchrony Marketing)
نوع هم زمان هنر ارائه نوعی پیشنهاد یا تبلیغ قیمت گذاری در صنایعی است که فروش پایدار را در تمام طول سال نمیبینند.
به عنوان مثال شرکتی را انتخاب کنید که وسایل استخرهای شنا را بفروشد.
در طول زمستان، این شرکت بسیاری از محصولات را به فروش نمیرساند.
با این حال، آنها تابستان فروش خوبی خواهند داشت، بنابراین هم زمانی نیز عامل بسیار مهمی است.
۱۴۸ – بازاریابی هدفمند (Targeted Marketing)
نوع هدفمند، که به شدت روی مخاطب تعریف شده، متمرکز است.
موفقیت یک کمپین بازاریابی هدفمند به توانایی دستیابی به مشتریان بالقوه وابسته است.
149 – بازاریابی فنی یا تکنیکی (Technical Marketing)
نوع فنی، بر روی مشخصات و ویژگیهای اصلی یک محصول متمرکز است.
معمولاً کلمات فنی برای معرفی محصول استفاده میشود، نوع فنی به گونهای طراحی شده است که برای افرادی که به شکل فنی از یک محصول راضی هستند، جذاب باشد.
۱۵۰ – تله مارکتینگ (Tele Marketing)
تله مارکتینگ موردی است که مردم را فرا میخواند و چیزی را برای آنها بازاریابی میکند.
این نوعی بازاریابی مستقیم است [شماره ۴۷].

۱۵۱ – بازاریابی آزمون محور ( Test-Driven Marketing)
نوع آزمون محور همه چیز در مورد استفاده از نتایج آزمون است تا مصرف کنندگان را به خرید یک محصول یا سرمایه گذاری در یک سرویس متقاعد کند.
ایده این است که یک تجارت باید تلاش کند تا اعتراضات احتمالی مربوط به یک محصول یا خدمات را شناسایی کند.
سپس آنها باید آزمایشاتی را انجام دهند و از عناصر اثبات مختلفی برای روشن کردن ویژگیهای محصول استفاده کنند.
این روند باید فروش را افزایش دهد.
۱۵۲ – بازاریابی زمانی (Time Marketing)
نوع زمانی شامل انجام مواردی در یک زمان خاص یا در یک بازه زمانی خاص است.
میخواهید ROI خود را افزایش دهید؟
بسیاری از محصولات بسته به زمانی که تصمیم به تبلیغ یک کسب و کار را میگیرند، غرق میشوند یا میتوانند به راحتی از غرق شدن نجات پیدا کنند.
۱۵۳ – بازاریابی تجاری (Trade Marketing)
نوع تجاری هر رویکرد بازاریابی است که توسط تولید کنندگان استفاده میشود و به تبلیغ [و در نهایت فروش] یک محصول کمک میکند.
بازاریابی تجاری مشتریان، خرده فروشان، عمده فروشان، توزیع کنندگان… را هدف قرار میدهد.
۱۵۴ – بازاریابی سنتی (Traditional Marketing)
نوع سنتی هر استراتژی است که مدت زمان زیادی به صورت سنتی انجام شده است.
۱۵۵ – بازاریابی تراکنشی (Transactional Marketing)
نوع تراکنشی، بر افزایش کارایی و حجم فروش فردی تمرکز دارد (به جای ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان).
افزایش فروش ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما بازاریابی تراکنشی میتواند بسیار غیر شخصی باشد، بنابراین شاید طول عمر این نوع زیاد نباشد.
۱۵۶ – بازاریابی مخفی ( Undercover Marketing)
نوع مخفی با استفاده از توطئه چینی فرد را به سمت چیزی علاقهمند خواهد کرد.
نوع مخفی به گونهای طراحی شده است که مردم را آزار دهد و با یک نوع اذیت و آزار میل بشر را برای کسب اطلاعات بیشتر به سمت خود جذب میکند.
هنگامی که بازاریابان اطلاعات جزئی درباره یک محصول را فاش میکنند، کل بازی را واگذار نمیکنند، مصرفکنندگان فعالیت خود را برای دریافت اطلاعات بیشتر، افزایش خواهند داد.
۱۵۷ – بازاریابی ایجاد شده توسط کاربر ( User-Generated Marketing)
نوع ایجاد شده توسط کاربر هر استراتژی است که به مصرف کنندگان امکان میدهد در یک کمپین بازاریابی شرکت کنند.
با ایجاد یک تجربه تعاملی و جذابتر برای مخاطبان هدف، نوع ایجاد شده توسط کاربر با روابط عمومی توسط کاربر سر و کار دارد.
این یک تاکتیک مقرونبهصرفه است که میتواند یک تجارت را به یک برند تبدیل کند.
۱۵۸ – بازاریابی عمودی (Vertical Marketing)
نوع عمودی یک بازار خاص است، بنابراین نوع عمودی هر نوعی است که گروه خاصی از افراد را هدف قرار میدهد.
۱۵۹ – بازاریابی ویدیویی ( Video Marketing)
نوع ویدیویی استفاده از فیلم برای تبلیغ یک محصول یا خدمات است.
بازاریابی ویدیویی این روزها به دلایل مختلف یکی از انواع بازاریابی بسیار مؤثر است.
اولاً، مردم عاشق تماشای فیلم هستند و ثانیاً، فناوری تماشای فیلمها را بسیار آسان کرده است.
۱۶۰ – بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)
بازاریابی ویروسی عمل فرستادن پیام بهسرعت در شبکههای مختلف رسانههای اجتماعی است.
هدف از نوع ویروسی افزایش آگاهی از برند به شکل سریعی است.
کمپینهای نوع ویروسی دوام چندانی ندارند، اما میتوانند بسیار مؤثر باشند.

۱۶۱ – بازاریابی صوتی (Voice Marketing)
بازاریابی صوتی شامل استفاده از صدای خاص برای به حداکثر رساندن فروش محصول است.
نحوه صحبت یک شرکت با مصرف کنندگان به همان اندازه اهمیت دارد که بر فروش محصول او نیز تأثیر میگذارد.
یک تجارت میتواند محصول مناسبی داشته باشد، اما اگر به طور مؤثر با مخاطبان هدفش ارتباط برقرار نکند، سایر موارد بی فایده است.
۱۶۲ – بازاریابی دهان به دهان (Word-of-Mouth Marketing)
نوع دهان به دهان زمانی انجام میشود که مشتریان راضی بدون ایجاد تبلیغ خاصی، درباره یک برند، محصول یا خدمات خاصی صحبت میکنند.
واضح است که این یکی از بهترین انواع بازاریابی است.
۱۶۳ – بازاریابی جوانان (Youth Marketing)
نوع جوانان هر استراتژی است که به سمت جوانان هدایت میشود.
۱۶۴ – بازاریابی تحلیلی (Analytical Marketing)
ارزیابی و تحلیل کمپینهای بازاریابی توسط نوع تحلیلی انجام میگیرد و این نوع باز از طریق ایمیل و کانالهای اجتماعی تحلیلها را ارائه میدهد.
۱۶۵ – بازاریابی دانشگاهی (University Marketing)
این نوع توسط دانشجویان صورت میگیرد و کاملاً در یک محیط علمی رخ میدهد.
۱۶۶ – بازاریابی شرکتهای بزرگ (Corporate Marketing)
نوعی که توسط همه شرکتهای بزرگ انجام میشود.
شرکتهای بزرگ جهانی استراتژیهای خاصی را برای برند خود ارائه میدهند.
۱۶۷ – بازاریابی پایگاه دادهها (Database Marketing)
برای شناسایی تمامی مشتریان از جمله آنهایی که از قبل بودهاند و مشتریان فعلی و جذب مشتریان در آینده از یک پایگاه داده استفاده میشود.
۱۶۸ – بازاریابی اخلاقی (Ethical Marketing)
نوع اخلاقی به کاربرد اخلاق در فرایند بازاریابی اطلاق میشود.
به طور خلاصه، نوع اخلاقی به بررسی فلسفی، از منظر اخلاقی، از موضوعات خاص بازاریابی که از موضوعات داوری اخلاقی هستند، اشاره دارد.
نوع اخلاقی به طور کلی منجر به یک جامعه تجاری با مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگی میشود.
ایجاد اخلاق بازاریابی این پتانسیل را دارد که در کل جامعه چه در کوتاه مدت و چه در طولانی مدت به نفع جامعه باشد.
۱۶۹ – بازاریابی شرکت با شرکت (B2B)
یک شرکت محصول خود را در شرکت دیگر با به کارگیری یکی از انواع بازاریابی به فروش میرساند.
۱۷۰ – بازاریابی شرکت با خریدار (B2C)
یک شرکت محصول اصلی خود را به خریدار نهایی میفروشد.
معمولاً محصولات یا خدماتی مانند غذا ، مواد بهداشتی و آموزش های تخصصی از این نوع دست محصولات یا خدمات محسوب میشوند.

۱۷۱ – بازاریابی انگیزشی (Cause Marketing)
اینکه با استفاده از انگیزه دادن به مشتری بتوانید فروش را بالا ببرید ، شما میتوانید از مؤسسات غیرانتفاعی برای این کار استفاده کنید که به شناخت مشتری میپردازند.
۱۷۲ – بازاریابی تعاملی (Interactive Marketing)
باید بین مشتری و بازاریاب تعامل درستی ایجاد شود.
۱۷۳ – بازاریابی کلید واژه (Word Stream Marketing)
نوعی است که از کلید واژههای خاصی برای استراتژی بازاریابی محتوا استفاده شده تا سرچ در اینترنت به راحتی و بیشتر صورت بگیرد.
۱۷۴ – بازاریابی چند کانالی (Multichannel Marketing)
نوعی است که از چندین کانال اینترنتی برای فروش استفاده میکند.
۱۷۵ – بازاریابی جذب کننده (Attractive Marketing)
جذب کردن مشتری از طریق هر نوع بازاریابی، چه به صورت اینترنتی و غیر اینترنتی.
۱۷۶ – بازاریابی نمایشگاهی (Show Marketing)
نوعی است که بازاریابی محصولات نمایش داده میشود به صورتی که برای این کار از نمایشگاه استفاده میشود.
۱۷۷ – بازاریابی تحت وب (Web-Based Marketing)
این نوع توسط شرکتهای مقصد صورت میگیرد که از انواع وب در هر سطح ناحیهای و نقطه ای و حتی جغرافیایی استفاده میشود.
۱۷۸ – بازاریابی دستمال کاغذی (Paper Napkin Marketing)
نوعی است که بر روی دستمال کاغذیها هر نوع پیامی را مینویسند.
این نوع شاید بهترین نوع خلاقیت برای بازاریابی چریکی است.
۱۷۹ – بازاریابی رهبری (Marketing Leadership)
یک شرکت به عنوان یک لیدرشیپ و رهبر وارد یک بازار خاص خواهد شد.
۱۸۰ – بازاریابی اوانجلیسم (Evangelism Marketing)
این نوع به طرفدارانی میپردازد که به صورت بسیار متعصبانه از برند خاصی دفاع میکنند و آن برند را گسترش داده و تبلیغ میکنند.
کسب و کار الکترونیکی و اینترنتی