تا سالیان سال بازاریابان دیجیتال درک سختی از جستجوی ارگانیک داشتند. به دنبال پاسخ این سوال بودند اینکه چرا برای موفقیت طولانی مدت یک وب سایت جستجوی ارگانیک بسیار مهم است. در حقیقت، بیشتر افراد جستجوی ارگانیک را با جستجوی پولی پرداخت شده اشتباه می گیرند. این درک جستجوی ارگانیک را سخت تر می کند.
انواع ترافیک وب سایت
قبل از اینکه وارد موضوع ترافیک ارگانیک بشیم. بیایید باهم ببینیم کلا چند مدل ترافیک تو وب سایت داریم. انواع مدل های ترافیکی که ابزارهای آنالیزی مثل گوگل آنالیتیک آنها را به ما ارائه می دهد کدام ها هستند. به طور کلی ما کلا هفت مدل ترافیک داریم که اشاره ای به هریک می کنیم.
ترافیک مستقیم : کاربری که مستقیم ادرس سایت شما را وارد می کند و وارد سایت شما می شود جز این دسته قرار می گیرد.
ترافیک ایمیلی : این نوع ترافیک همان اعضایی هستند که از طریق ایمیل مارکتینگ وارد سایت خود می کنیم.
ترافیک ارگانیک: این نوع ترافیک، که میشه گفت بهترین نوع ترافیک هست افرادی هستند که از طریق موتور جستجوی گوگل وارد سایت می شوند.
ترافیک پولی: افرادی که از طریق تبلیغات پولی گوگلی ادوردز وارد سایت ما می شوند جز این دسته قرار می گیرند.
ترافیک ارجاعی: همون لینک هایی هست که دیگر سایت ها به سایت شما دادند و افراد با کلیک روی لینک از سایت دیگری وارد سایت شما می شوند.
ترافیک شبکه ها اجتماعی: افرادی که از شبکه های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام و تلگرام و… وارد سایت می شوند.
سایر ترافیک ها: کاربر ورودی اگر در هیچ یک از ترافیک های بالا دسته بندی نشد جز این دسته قرار می گیرد.

جهت مشاهده این مقاله به " ادامه مطلب " بروید.